Veel verhalen vragen om meer
dan alleen een script.

Ze vragen om inzicht, ervaring en het vermogen om te willen begrijpen wat er toe doet.

Klaar voor de start?

Klaar voor de start? ⇊

Waar zullen we beginnen?

Documentaire

Geef het verhaal de aandacht die het verdient.

Laat maar zien!

Promotie

Laat de wereld kort en krachtig zien waar jij het verschil maakt.

Ik ben overtuigd!

Strategie

Samen aan tafel.
Samen richting geven.

Een goed plan!

Ontdek het dreamteam

Ontdek het dreamteam ⇊

Jouw verhaal is bij ons in goede handen.

Gelukkig maar! Want wij hebben nogal wat ervaring bij Studio Starre. Dat begon bij ons al vroeg: op zondagochtenden stonden de heren al paraat met een camera en pruik om ideeën tot leven te laten komen.

Jaren later werden dromen waarheid en mag ook jij meegenieten van onze creatieve hersenspinsels.

Dankzij onze gecombineerde ervaring in regie, productie en storytelling ontstaat er een ecosysteem waarin inhoud en uitvoering samen zingen.

Youri van der Starre
Oprichter & Art Director

Youri heeft een glazige blik. Dat komt door de cinelens waar hij doorheen kijkt.

Gewapend met licht, camera en actie vangt hij de mooiste verhalen. Van short-doc tot social campagne en alles daarvoor en -achter.

Bij Studio Starre is hij de drijvende kracht achter beeld en gevoel, waardoor elk verhaal niet alleen interessant is om te horen, maar ook mooi is om te zien.

Tjeerd Dijkstra
Regisseur & Producer

Springen, denken, dansen en lachen. En daarna weer gaan zitten in zijn regisseursstoel.

Een filmmaker met een hart voor onderwijs. Tjeerd combineert zijn ervaring als pabo docent en expert in filmeducatie met een scherp oog voor verhaal en mens.

Hij werkt al jaren in het hoger onderwijs, ontwikkelde een minor Film & Media en helpt scholen en organisaties om film in te zetten als middel om impact te maken.

Hoe we dat doen

Hoe we dat doen ⇊

Wij zijn niet alleen voor vraag en aanbod, maar een co-creatief bureau dat je verder wilt helpen.

We nemen alle tijd om ons in jullie inhoud te verdiepen. Zo komen we samen tot de kern.

Iedereen heeft een rol in ons proces. Dat is voor ons het allerbelangrijkst. Want co-creëren doen we immers samen, toch?

Van onderwijsinstelling tot kennisorganisatie, van onderzoek tot impactproject. Verhalen die verteld moeten worden zijn overal. Maar soms is de manier hoe het verhaal verteld moet worden nog onduidelijk.

Dan bel je dus Studio Starre. Om samen tot een product te komen dat verschilt maakt, denken we vanaf conceptfase mee. Zo komen we met een passend idee waar jij en je organisatie mee verder kunnen.

Documentaire

De mens in het midden.

Onze documentaires laten zien wat er schuilgaat achter systemen, keuzes en verandering. Of het nou om een korte docu, reportage of docufilm gaat, onze vragen zetten jou aan het denken.

In De Melksalon (2020) staat systeemverandering centraal. Door prachtige beelden te combineren met een sterk script, ontstond een documentaire die transitie in beeld brengt.

Een leeg canvas.

De vorm is niet altijd duidelijk als je begint met het maken van een documentaire. Als je maar voelt welk verhaal je wilt vertellen.

Zo ontstond de documentaire Iedereen is leerling (2021). We onderzoeken hierin de vraag: ‘Waarom zou je een leven lang moeten leren, en kan dat eigenlijk wel?’

Promotie

We leren je eerst kennen.

Iedere vraag is uniek. Daarom ontwerpen we samen de stijl waarin de video’s worden gemaakt, zodat deze aansluiten bij de communicatiestijl van jouw organisatie.

Dit deden we bijvoorbeeld door in studentportretten (2025) de visie en richting van de pabo van de Hogeschool Leiden toegankelijk te maken voor studiekiezers.

Meer dan verkopen.

Bij ons draait het niet om harde cijfers. Promotie betekent voor ons een doorgang naar een breder publiek. Zo kan het bij ons ook gaan om het presenteren van een onderzoek of het introduceren van een mooi initiatief.

Voor DESTRESS (2024-2032) deden we dit al met diverse content om het netwerk en het initiatief inzichtelijk te maken voor een breed publiek.

Strategie

Een goed begin is het halve werk.

Daarom vlieg je ons natuurlijk vanaf stap één al in! Onze creatieve denkkracht geeft een gezicht aan jouw vraagstuk.

Voor Kiwanis: Het Duurzame Plaatje (2023) werd gezocht naar een manier om duurzaamheid onder de aandacht te brengen bij basisscholen. Studio Starre dacht mee en kwam met een manier om deze scholen laagdrempelig en enthousiast te bereiken.

Maar een goed begin is maar de helft.

Het blijft niet bij meedenken. Voor creatieve vraagstukken kan de volle creatieve kracht van Studio Starre ingezet worden om van concept naar een werkend eindresultaat te gaan.

EpilepsieNL (2025) zocht naar een manier om een lastig bereikbare doelgroep voor te lichten over epilepsie. Studio Starre dacht mee.

Zin om samen iets in beweging te brengen?

Laat van je horen! We denken graag mee over hoe jouw verhaal gehoord, gezien en gevoeld kan worden.